Reklamation
1. Fortrydelsesret
Som forbruger har du ifølge EU-lovgivningen ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage uden at angive nogen grund. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.
2. Meddelelse om Fortrydelse
For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os din beslutning om at fortryde aftalen i en utvetydig erklæring (f.eks. et brev sendt med post, fax eller e-mail). Du kan bruge den standardfortrydelsesformular, som vi har vedlagt din ordrebekræftelse, men det er ikke obligatorisk.
3. Returnering af Varer
Hvis du fortryder dit køb, skal varerne returneres til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om din beslutning om at fortryde aftalen. Varerne skal sendes til følgende adresse:
FURNHOUSE APS
C.F. Tietgens Boulevard 30
5220 Odense SØ
Danmark
4. Omkostninger ved Returnering
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering af varerne. Vi anbefaler, at du sender varerne retur som pakkepost, så de kan spores.
5. Varens Stand ved Returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
6. Refusion af Købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Refusionen vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
7. Reklamation
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret), gælder købelovens mangelsregler. Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at kontakte os på support@furnhouse.com. Husk at angive ordrenummer og en beskrivelse af problemet.
8. Undtagelser fra Fortrydelsesretten
For visse varer gælder ingen fortrydelsesret, herunder:
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
- Varer, der er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Ved at handle på ibbedesign.dk accepterer du denne returnerings- og refunderingspolitik. Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice.